Правила форума


Для размещения сообщений в этом форуме нужно заполнить WoW профиль и проверить персонажа. Более детально тут.

Что нас ждет в будущем  
Автор Сообщение

0
Сообщение Что нас ждет в будущем
ГлавКраб (GhostCrawler) настрочил целую стену текста на тему баланса вот тут: http://us.battle.net/wow/en/blog/1829962

Я не настока фанат, чтобы переводить все, поэтому тока основные интересные моменты про пвп.

1. Механика диспела. Ему нравится то, как работает увеличенный по мане дефенсив диспел (наивный краб пребывает в иллюзии, что ему удалось что-то поменять и игроки теперь думают, а нада ли юзать диспел). Однако ему не нравится слишком сильный оффенсив диспел, особенно у дпс классов: пурж и спелстил. Грозит, что это будет понерфлено.

2. Пишет, что следит за обилием контроля и интерраптов на арене, сообщает, что будет уменьшать продолжительность данных эффектов в пвп, особенно делает ударение на аое-контрое (привет Ring of Frost). Так же грозит уменьшить количество или длительность нов у магов.

3. Самохил тоже среди кандидатов на нерф.

4. Считает, что присты чуть-чуть слабоваты (ну совсем капельку), прежде всего в плане мобильности. Обещает поправить глифы и таланты, чтобы улучшить им выживаемость и хил инстантами.

5. Несколько недоволен дамагом фералов и варров в пвп. Грозит нерфами.

6. Таки додумался сделать ПС и барскин недиспелящимися. Про ретриков не вспомнил.

7. Будет бафать грибы друидов (ну это святое).

8. Обещает отнять дрейн маны у варлоков и мана бурн у пристов. По следам хантов, в общем.

9. Ему таки сказали, что некротик страйк должен аффектится ресом. Спасибо им огромное, сам бы он не сообразил. Взамен обещает подумать над мобильностью ДК.

10. Хуманский тринкет снова вернут на 2 минуты (денег с трансфера в сторону орды заработали, пора зарабатывать на обратном трансфере).

11. Ну и еще кое-что по мелочи, читайте оригинал.


В целом стена текста выглядит достаточно адекватной и позитивной. Хотя вспомнил он далеко не все, но это уже движение в правильном направлении. Одобрям.


28 дек 2010, 07:12
Профиль

0
Сообщение Re: Что нас ждет в ближайшем будущем
5. Несколько недоволен дамагом фералов и варров в пвп. Грозит нерфами.


Чо ему не нравиться то?(

Я вот впервые после 3го сезона почуствовал,что могу снова крушить врагов не напрягаясь, а тут=\


28 дек 2010, 07:15
Профиль Skype

0
Сообщение Re: Что нас ждет в будущем
Обещает отнять мана бурн у пристов.

Так сделай сначало мана реген как у палов.


28 дек 2010, 08:11
Профиль



<Алиса в стране грибов>


Сервер: Черный Шрам
0
Сообщение Re: Что нас ждет в будущем
А может палам манареген как всем? Не?


28 дек 2010, 08:14
Профиль



<Альфа Притон>


Сервер: Свежеватель Душ
2х2: 1502
0
Сообщение Re: Что нас ждет в будущем
Спринт дк сделай бл*ть!1


28 дек 2010, 08:25
Профиль ICQ



<Без шансов>


Сервер: Черный Шрам
0
Сообщение Re: Что нас ждет в будущем
Прочитав текст предположу, что присты останутся говном как минимум до конца сезона.


28 дек 2010, 08:26
Профиль ICQ Skype






Сервер: Король-лич
0
Сообщение Re: Что нас ждет в будущем
Вот, ханты, вы ок :bye


28 дек 2010, 08:27
Профиль



<Блонди Фокс>


Сервер: Свежеватель Душ
0
Сообщение Re: Что нас ждет в будущем
отмечу этот день в календаре, праздник же!


28 дек 2010, 08:27
Профиль

0
Сообщение Re: Что нас ждет в будущем
у варов еще обещает понерфить станы, а у дк апнуть дес страйк.


28 дек 2010, 08:38
Профиль






Сервер: Страж Смерти
0
Сообщение Re: Что нас ждет в будущем
Even after we fixed their mastery, Feral druid bleeds still do a lot of damage and are undispellable. We plan to shift some of that damage back to main attacks. They are also a little too hard to control. Given that they are already hard to root, snare, or polymorph, we think the fear immunity from Berserk is too much.

Ха ха. Прощай фириммун


28 дек 2010, 08:49
Профиль Skype

0
Сообщение Re: Что нас ждет в будущем
бомбу не нерфят?) :D


28 дек 2010, 08:51
Профиль

0
Сообщение Re: Что нас ждет в будущем
Фералам неплохо так берсерк ебнули, мож еще и варам в вертушку можно будет контроль давать?


28 дек 2010, 09:11
Профиль






Сервер: Deathguard
0
Сообщение Re: Что нас ждет в будущем
хм, ну ок че.


28 дек 2010, 09:13
Профиль



<Фёрстборн>


Сервер: Ясеневый лес
2х2: 1138
0
Сообщение Re: Что нас ждет в будущем
Синий луч... :chok

А манипуляции с кд на хуманскую абилку действительно очень показательны.


28 дек 2010, 09:23
Профиль



<Фулы с коня>


Сервер: Черный Шрам
Рейтинг поля боя: 958
2х2: 1938
3х3: 1860
5х5: 288
0
Сообщение Re: Что нас ждет в будущем
зачем две темы?


28 дек 2010, 09:31
Профиль

0
Сообщение Re: Что нас ждет в будущем
PvP
The larger health pools, decreased impact of Mortal Strike debuffs, and slower healing are all having the desired effect in PvP. Burst damage has its place, but doesn’t determine the outcome of every encounter. There are several individual abilities that we aren’t happy with in PvP.

We’re keeping a close eye on dispels. We still like the design of making dispels more of a commitment rather than liberally sprinkling around dispel resistance or consequences for every class. Defensive dispels (removing a debuff) generally feel good, but we think offensive dispels (removing an enemy buff) feel too powerful, especially for DPS specs. In particular, Purge and Spellsteal will probably get nerfed.

We’re also looking at crowd control, interrupts, and self-healing in PvP. It’s possible we’ll reduce the durations of some crowd control effects, especially the area effect ones, and decrease the duration of interrupts.

Priests are a little weak in PvP, especially at mobile healing. We have made some changes to glyphs and talents to enhance their survivability and instant healing.

We also want to make sure the epic PvP gear isn’t too easy for just anyone to obtain, given that the PvE endgame content is more challenging than it was in Lich King. We don’t want the player base to just migrate to the most efficient epic delivery mechanism; we want you to participate in what you find most enjoyable.

Stats
We’ll make a pass to make stats that aren’t attractive (but are supposed to be) more attractive. For example, we don’t want Assassination rogues to dismiss crit or Feral tanks to dismiss haste. We are considering making some physical attacks such as Lacerate, Steady Shot, and Slam scale with haste.

Mastery is a new stat for us, and there are a few specs that don’t value it enough. In some cases (e.g. Combat rogues), the design for mastery is fine and we just need to buff the effects to make it more desirable. In others, we don’t think it’s possible to buff mastery enough in its current form. For example, the Retribution mastery, Hand of Light, is fun, but it doesn’t contribute enough damage. To make it contribute enough damage, the proc would need a very high chance, which then can cause paladins to devalue other sources of Holy Power. Instead, we are redesigning Retribution mastery to add a percentage of the damage of Templar’s Verdict, Crusader Strike, and Divine Storm as Holy damage (which also plays better with Inqusition). Because Hand of Light is fun, however, we are going to change Divine Purpose as a chance to proc Hand of Light instead of a chance for extra Holy Power (which will also remove a little of the randomness from the rotation). Unholy DKs are another spec for whom mastery just isn’t working out. Our current intent is to redesign their mastery so that their attacks cause more damage to diseased targets (in a similar manner to the Restoration druid mastery).

Potpourri
Some additional class-specific tweaks (keeping in mind this is not the full list):

General
We’re making some additional buffs, such as Pain Suppression and Barkskin, undispellable.
We think we overnerfed Every Man for Himself, and are reverting it back to a 2-minute cooldown again. We might evaluate other racials after we’ve seen more PvP.

:рыцарь смерти: Death Knight
We want to make sure Unholy DKs prefer two-handed weapons.
Necrotic Strike needs to be affected by resilience.
For Cataclysm, we changed Death Strike almost completely into an ability for Blood DK tanks, which is a bit unfortunate. We want to make sure it is still a useful button for Frost or Unholy DKs who need healing.
We also want to address DK mobility in PvP.

:друид: Druid
Even after we fixed their mastery, Feral druid bleeds still do a lot of damage and are undispellable. We plan to shift some of that damage back to main attacks. They are also a little too hard to control. Given that they are already hard to root, snare, or polymorph, we think the fear immunity from Berserk is too much.
We’re buffing Wild Mushroom. It’s a cool spell that isn’t getting enough play.
Empowered Touch will now benefit from Regrowth as well. We’re also buffing the Glyph of Regrowth.
We are looking at Holy Concentration (after our most recent buff) and Omen of Clarity to make sure they don’t account for too much mana savings.

:охотник Hunter
As part of the Marks and Beastmaster buffs, we’re buffing Aimed Shot, Kill Shot, Chimera Shot, and Kill Command.

:маг: Mage
To reduce mage control, we are discussing reducing the duration of Frost Nova and Ring of Frost.

:паладин: Paladin
Censure will no longer break Repentance.

:жрец: Priest
For Holy priests, we’re increasing Chakra’s duration and changing Surge of Light so it can now from Flash Heal and Greater Heal and can crit.

:разбойник: Rogue
We want to make it clear that Combat is intended to use fast off-hand weapons. We also want to polish Revealing Strike a bit.

:шаман: Shaman
We want to make sure Enhancement shaman avoid caster weapons.

:чернокнижник: Warlock
We are probably going to remove Drain Mana from warlocks. It is incredibly situational in PvE but causes problems in PvP. This might mean we need to evaluate Mana Burn as well.
Inferno will no longer increase the radius of Hellfire.
Shadow and Flame can now proc from Incinerate in addition to Shadow Bolt.
We want to redesign Improved Soulfire.

:воин: Warrior
Arms warrior burst damage might still be too high in PvP, while we don’t have a great way to adjust their sustained damage for PvE. The Lambs to the Slaughter talent is a good place to address this. We also might nerf warrior stuns.
We think Arms and Fury warriors are getting too much damage out of Heroic Strike. We want it to be clear that it’s a rage dump and not make it the hardest hitting ability.


28 дек 2010, 09:32
Профиль



<Фулы с коня>


Сервер: Черный Шрам
Рейтинг поля боя: 958
2х2: 1938
3х3: 1860
5х5: 288
0
Сообщение Re: Что нас ждет в будущем
Эйни писал(а):

.

6. Таки додумался сделать ПС и барскин недиспелящимися. Про ретриков не вспомнил.

Говно.


28 дек 2010, 09:32
Профиль

0
Сообщение Re: Что нас ждет в будущем
Хз че там варам нерфить, помоему у них всё нормально.


28 дек 2010, 09:40
Профиль

0
Сообщение Re: Что нас ждет в будущем
:друид: We plan to shift some of that damage back to main attacks.

Дамаг то не режут лол.

Отберите фир иммун, сделайте локов(я тут о дровосеках) ещё большей контрой фералам лол.


28 дек 2010, 09:51
Профиль

Сообщение Re: Что нас ждет в будущем
Холи пристов опять баффают в пве, няяяяшно!


28 дек 2010, 09:52
Профиль ICQ
Начать новую тему Ответить на тему


Перейти:  

На сайте использованы материалы, принадлежащие Blizzard Entertainment. Копирование материалов возможно только c разрешения портала. В противном случае это будет называться уже другим словом.
Рейтинг@Mail.ru